dolfijnpraat.reismee.nl

Overwinteren 2014

Overwinteren 2014

Beste allemaal

Hier is hij dan onze eerste weblog.

Start donderdag 11-09-2014

Het begon al met een slechte start, we zouden Woensdag al vertrekken, maar bij Alkmaar was de temperatuur van de thermostaat al 120 graden dus zijn wij eerst nog even bij Gomes. onze MB-dealer aangegaan en na overleg hebben wij een nieuwe thermostaat besteld, welke ik donderdag om 8.00 uur kon ophalen, had de oude reeds losgehaald zodat de nieuwe er zo in kon. Na de koffie zijn wij toen om 10.30 uur echt gestart, onze eerste overnachtingsplek was een camper plek in Zundert de eigenaar is een oud fietsenmaker/scooter[henkel] dealer een echt vak idioot zoals men iemand noemt. Hij heeft bijna elk type Heinkel maar ook diverse Vespa’s en Brommers zoals Sparta Solex Kreitler enz als hij nieuwe gasten heeft geeft hij elke avond een rondleiding van een uur dus ben je liefhebber Heischoorstraat 4 4882 JA Zundert

Wij hebben prachtig weer +- 20 Gr dus op de fiets de omgeving verkennen.

Zaterdag13-09

Wij hebben het al eerder verteld wij hebben geen haast dus is Antwerpen de volgende stop, ook hier staan wij weer op een Camper plek er mogen hier 140 campers staan en is vlak bij het Centrum +-15 min met de tram. Het is ook hier Monumentendag vandaar wij hier dan ook zijn. Wij besluiten eerst een bustoer te doen met een gids welke bij verschillende objecten stoppen

Wel dit wordt een trip die wij nooit meer zullen vergeten

We rijden al vrij snel in een ouder gedeelte met smalle straten en veel drempels en links en rechts een auto geparkeerd en de gids verontschuldigt zich en verteld dat wij straks in het betere deel van Antwerpen komen, dan staat er een donker gekleurde man op hij komt uit Congo en begint in het Frans te praten wat dan door de gids word vertaald, de man zegt ik snap er niets van jullie hebben mooie vlakke wegen en maken er bobbels op en wij in Congo hebben alleen maar wegen met gaten en rijden er gewon om heen HA HAHA. Dan staat de chauffeur plots op de rem er staat een auto midden op de straat met een zwangere vrouw hangend over het stuur zij verteld dat de auto plots stilstond en zij met haar buik hard tegen het stuur was gekomen, zij mee de bus in en op naar het ziekenhuis dat vlak bij zou zijn. Iemand uit de bus een vrouw ontfermt zich over de vrouw maar wat blijkt dit is een travestiet wij kijken elkaar aan zie jij die schoenen die handen en zo en dan heb je heel veeeel oog contact met je mede passagiers die natuurlijk het zelfde zien. DE BUS RIJD VERDER en levert de vrouw bij het ziekenhuis af en die travestiet mee, wat werd er toen gelachen, de gids praat weer verder en zegt dat de vrouw zwanger is van een meisje daar zij een bolle buik heeft, dan gaat de man uit Congo weer staan en zegt dat de vrouw zwanger is van een jonge daar een meisje een ronde buik geeft.

Dan staat er een jonge meid op en die geeft de gids een uitbrander omdat hij de vertaling van de man uit Congo niet goed vertaald bied de man haar excuus aan voor het gedrag van de gids en stapt de bus uit. Weer wat verder krijgen de chauffeur en gids woorden en zet de chauffeur de gids de bus uit en rijd verder zonder gids, om ons bij een park af te zetten. Wat een rit, om nooit te vergeten zeggen wij meerdere keren tegen elkaar.

Wij op eigen gelegenheid verder o.a Kasteel aan de Schelde van hier naar het paleis van Willem 2 dat later in gebruik was als bank en nu o.a. als chocolaterie Inmiddels begint ook de maag te knorren .en pakken een terrasje bij de Pizzeria in de hoofdstraat, na een heerlijk maal wij op richting huis maar eerst nog even met de tram. zodat wij op het plein voor het station komen waar de bus trip startte en lopen nog even langs de plek waar wij zijn opgestapt wij geloven de ogen niet zien wij de chauffeur de gids met elkaar praten , even later zien wij de man uit Congo, ja de zwangere vrouw ja de hele toneelgroep. Wat hebben zij ons beetgenomen., en wat hebben wij samen gelachen Je snapt natuurlijk wel waar wij het in de tram over hadden, Ha ha ha

Wij vervolgen de reis naar Leuven een Studentenstad wat een pracht centrum en gezellig met heel veel terrasjes een prachtig gemeentehuis welke in de eerste en tweede wereldoorlog bijna geheel in brand geschoten, maar weer geweldig mooi is gerestaureerd. En we hebben ze dan ook beide van binnen bekeken echt Toppy.

Woensdag 17-09-2014 weer mooi weer ook vandaag 26gr

Dus maar weer een stukje fietsen nu naar De Abdij van Park een van de grootste in de omgeving en jammer genoeg is het in restauratie zodat wij maar een klein deel kunnen bezichtigen, maar in de gids lazen wij dat de Monniken vegetariërs waren en dus geen vlees aten, maar hadden wel 2 grote vijvers zodat zij wel vis konden vangen en eten, en dat hoor je niet vaak. Na 3 dagen Leuven zakken wij weer af en rijden naar Fumay in Frankrijk aan de Maas wij vinden daar een prachtplek, waar wij weer even tot rust kunnen komen.

Vrijdag 19-09

Op de fiets stroom opwaarts langs de rivier, de Indiansummer doet zijn intrede al een beetje maar na 8 KM horen wij een luid geratel uit het voorwiel van Marion haar fiets komen dus besluiten wij om te keren, Klaas maakt het wiel open maar ziet niets wat dit geluid kan veroorzaken dus sluit ik de boel maar weer. Morgen zaterdag op zoek naar een fietsenmaker! Wel de dag loopt toch weer anders, na het ontbijt met vers stokbrood even vlug gehaald bij de bakker, het was erg mistig rond 8.00 uur en fris 16 gr maar met de koffie schijnt de zon weer volop en denken wij weer heel anders over de invulling van de dag, we gaan na de middag lekker een rondje op de motor toeren Wel vanmiddag een leuke rit rond onze stek in Fumay van +_ 40 km door de bossen en gedeeltelijk langs de maas, verder lekker van het mooie weer genoten. Maandag komen wij aan in Reims waar wij de Kathedraal bezoeken, wat een gebouw is in de afgelopen 100 jaar 2 maal plat geschoten met de1e & 2e wereldoorlog

Dinsdag

Wij zijn inmiddels midden in het champagne gebied aan gekomen prachtig gebied met grote glooiende velden en vele wijnranken. Aangekomen in Chamery op een rustige Gop maar er heerst hier wel veel bedrijvigheid ivm de laatste trosjes druiven moeten er nog af er rijden regelmatig boeren wagens met luid schreeuwende plukkers door de buurt als de oogst binnen is. sAvonds tijdens onze wandeling door dit bloemrijke dorp worden we spontaan uitgenodigd door wijnmakers die ons in hun bedrijf rondleiden.

Woensdag 24-09

Wij zijn vandaag 14 dagen onderweg en staan u op een camping in Geraudot ten Oosten van Troyes en hebben mooi weer. Ontmoetten ook hier weer gezellige mensen.

Donderdag een rustdag lekker uit zakken op de camping en eindelijk weer eens Wifi hopelijk kunnen wij binnen kort ergens een Data kaartje kopen zodat wij het internetten zelf in de hand krijgen.

Wel tot zover onze weblog .

Ben H

Hè, hè, eindelijk een levensteken. Begon me al ongerust te maken. Maar fijn dat alles goed is en dat jullie leuke avonturen beleven. Geniet er van!!!

Hans

Doet de fiets het weer?
Leuk om te lezen wat jullie allemaal meemaken.

Veel plezier

Groetjes, ook van Ria

Els en ko

Bonjour,

Leuk om jullie reis te kunnen volgen. Voor ons een paar bekende plekjes voorbij zien komen. Is het goed gekomen met de fiets van Marion?
In de weekenden wordt in deze tijd in Frankrijk veel gejaagd. Wie weet zijn jullie daar nog een keer getuigen van, wij vonden het interessant om in het bos te zien hoe een wild zwijn werd geslacht. 'S lands wijs...

Fijne tijd, groetjes

Truus van der Greft

Hallo Klaas en Marion, Ik probeer het nogmaals, volgens mij lukte het niet. Ik vind het leuk om jullie te volgen. Het verslag was idd grappig. Je wordt in de maling genomen waar jezelf bijstaat. Ik zou zeggen, geniet van alles. Een fijn weekend.

Tanja

Jeeej, daar is dan het eerste verhaal! Super om te lezen dat jullie vanalles meemaken en aan het genieten zijn.

Dirk Zweeris

Leuk om het verslag te lezen, kan ik een beeld krijgen wat jullie allemaal beleven en zien. Je zal het maar meemaken dat je in de maling word genomen en dat in deze stres volle tijd. Ga zo door, op naar het volgende deel. Ben wel nieuwsgierig wat de oorzaak is van het probleem met de fiets.

Ria Hellenkamp

Ik begon me al zorgen te maken, omdat we nog geen levensteken van jullie hadden ontvangen, leuke belevenis, dit is nog maar het begin. Op naar de volgende belevenis.

Marco Ridder

Lekker dat jullie zo genieten!!!
Ga lekker zo door.
En wat had ik er graag bij geweest dat jullie in de maling werden genomen????.
Groetjes de buurtjes.

Marja Drenth

Ik had Tanja al ge-appt Klaas en Marion zijn nu toch al weg? Zij had mij jullie antwoord doorgestuurd, nou, jullie hebben idd wel wat beleefd intussen. Fijn dat jullie zo genieten. Tot de volgende weblog.

Willy Schuijt

Al heel wat mooie verhalen. Wie veel reist kan veel verhalen.
Het is de eerste keer, dat ik ze lees.We zijn op vakantie
geweest naar het eiland "Karpathos".
Jullie zien mooie dingen en beleven leuke en minder leuke
situaties'. Wat fijn ,dat jullie de fietsen en de motor
mee hebben. Geniet ervan en heel veel plezier.

Wilhelmien

en ook ik kijk al uit naar jullie verhalen,
Komen Julie berichtjes een keer in de maand??
of mis ik wat..
Groet vanuit een stormachtig St.Maaarten, na weken geen wind en pracht weertje te hebben gehad.

tineke oostervink. hallo

Hallo Klaas en Marion wat leuk dat je al in maroco bent . eerste kerst dag de kinderen hier geweest ik heb meer foto gezien maar we konden ze nog niet zo groot krijgen .het was erg gezellig maar het is alweer voorbij we gaan nu naar einde jaar de aller beste wensen van ons allemaal !lieve groetjes Tineke en geluk.