dolfijnpraat.reismee.nl

Dolfijnpraat 2

Beste allemaal,

Na toch wel wat verontruste mailtjes SMS & Whats-App berichtjes is hij dan de tweede Dolfijnpraat met al dat mooie weer en vele dingen die wij onderweg zien. Komen wij er niet toe elke avond de belevenissen in de lap-top te zetten maar goed hij Is er weer.

Vrijdag 26 hebben wij de eerste weblog verstuurd zodat het wel weer eens tijd is voor een tweede.

Zaterdag 27 sept

Wij staan nu in de Champagne streek Gurgy aan het water van de Yonne een geweldige plek met nog beter weer zodat klaas maar eens n Hengeltje uitgooit maar natuurlijk niets vangt, Emiel ik heb blijkbaar niet veel opgestoken van de visles van je. De groenteboer spreekt Nederlands en het meisje bij de bakker Engels en als ik haar vraag of zij ook op zondag open is, zegt zij, wel dat is de beste dag van de week dus wij moeten wel, tja en al vanaf 8 uur he.

Zondag 28 sept

Wij gaan op de Motor naar Auxerre 20 min rijden een heel vriendelijke binnenkomer via de brug over de Yonne en maken een flinke wandeling door de stad en zien plots een fietsenzaak goed onthouden en morgen vragen voor de fiets van Marion.

Maandag 29 september

Tik tik tik op het dak zeg Klaas hoor je dat ook, wat is dat,wel het lijkt wel regen, ja hoor de eerste regen

Wij besluiten verder te gaan maar eerst naar de fietsenzaak welke ook op maandagmorgen open is, heel aardig vrouwtje, heeft het voor ons uitgezocht maar de beste dealer zit volgens haar info in Troyes

Wel dan hebben wij geen andere keus, op naar Troyes, daar dit toch op de route ligt, is dat geen probleem, maar om een lang verhaal maar wat in te korten;Troyes blijkt failliet te zijn, dan op naar Dijon. Op de Camping hier kent men de zaak en kunnen er wel op de fiets heen +_ 5 km en ja hoor wij zien de zaak al je snapt het al wij zo blij als ???? maar na het aanhoren van ons probleem was de eerste reactie Ooo dat kan wel 4 weken duren Wij weer opnieuw ons verhaal ja ja waar gaan jullie naar toe, naar het zuiden wel ga dan maar naar Provence doeg.

Wij weer naar huis en thuis aangekomen heb ik Edwin Groen in HHwaard gebeld en het probleem uitgelegd en het blijkt dat de tandwielset in het voorwiel versleten is ,zij willen het wel opsturen en met een week hadden wij het in Dijon Wat een service toppy van Edwin Groen.

Daar wij Dijon inmiddels al wel een beetje bekeken hadden zijn wij maandag na ontvangst gelijk weer verder gegaan en brengen de nacht door in Digion aan de Loire in e BOURGOGNE streekop een grote gop met nog wel 20 campers en de volgende dag sleutelen en met een uur kon ik weer fietsen wat is die Klaas toch een kanjer.

Het is in middels al weer 8 oktober en overnachten in Le Cheix in de Auvergne

Naast een Rugby veld waar kinderen 13 tot 16 jaar training krijgen leuk gezicht en gezellig. en natuurlijk fietsen, wel hij is als nieuw ..Wij merken wel dat er al veel Campings gesloten zijn dus staan wij zo nu en dan voor een vaste deur ,maar vinden dan altijd wel weer wat anders.

Zondag 12-10-201

Zo komen wij in het plaatsje Nefiach +_ 20 km van de stad Perpignan een kleine Camping die eigenlijk tot 31-10 open zou zijn maar men heeft toch besloten langer open te blijven mede door het mooie weer tot op heden en grote aanbod van campinggasten.

Maandag 13-10 het was een frisse nacht +_16 gr

Wij gaan vandaag op de Motor naar Andorra, volgens de campingeigenaar ook Motorrijder moeten wij dit doen met de Motor, pracht rit en hij heeft gelijk, heerlijk sturen, veel klimmen en dalen en het daar bij horende bochtenwerk en genieten van de geweldige herfstkleuren, wat is het hier toch mooi Doen onder weg nog de plaatsjes aan Prades Vilefranche, de Conflent Thues-Entre Valls voor we in Puigcerda aankomen wij hebben onderweg hoogtes top 1950 meter bereikt Mont-Louis waardoor de temperatuur ook zakte en wij bij aankomst eerst maar even iets warms gaan eten en zien in de verte hoog in de bergen sneeuw en vragen of dit de eeuwige sneeuw is neen dit is eergisteren gevallen. Tijdens de wandeling zien wij ook Ski liften, je schijnt hier dan ook goed te kunnen skiën We kijken wat rond en kopen natuurlijk een paar flesjes Dr zonder Belasting en dat scheelt behoorlijk kan ik je verzekeren

Dinsdag 14-10 bezoeken we de stad Perpignan waar wij met de bus vanaf de camping naar toe gaan een rit van +_ 50 min voor € 1,00 pp per rit niet echt een stad welke je niet mag missen ook geen toneelstukje in de bus .

Donderdag16-10 Maken weer een ritje met de motor nu naar de Europese Bryce Canyon zullen wij maar zeggen in Orgues heel mooi maar is eigenlijk niet te vergelijken met de Bryce de grillgheid is er wel maar de kleuren zijn veel minder maar toch een aanrader als je in de buurt ben.

Van hier rijden wij door de bergen naar Forca-Real -Resten van meteoren kloosters hoog ja heeel hoog dus weer klimmen dalen en haarspeld bochten.

Vrijdag 17-10 klusjes dag

Boodschappen doen en achter kranenvet aan de keuken kraan lekt dus met handen en voeten uitleggen wat je wil hebben maar ik kwam er wel mee thuis.

Zondag 19-10

Rijden wij weer verder en vinden een plek in Amelie les bains ook weer een Gop met nog 17 anderen steken hier maar eens de BBQ aan nu het nog kan met dat mooie weer. Amelie is een kuuroord dus veel Hotels en pensions en dan natuurlijk veel Souvenirs winkels

maandag 20

Op de motor de Route de col daar wij er geen genoeg van kunnen krijgen, en zien mensen met manden vol paddenstoelen lopen dus stoppen en vragen of wij een foto mogen maken, natuurlijk mag dit en willen jullie er een paar wordt met handgebaren duidelijk gemaakt zodat wij met paddenstoelen in de koffer verder gingen ,het oude vrouwtje vertelde Marion ook nog hoe zij ze moest bakken. Maar niet echt onze smaak jammer maar wel lief .

Dinsdag 22 wij rijden eerst nog even naar de kust en komen in Collioure wat een leuk plaatsje maar het stormt hier behoorlijk zodat wij besluiten naar Spanje te gaan en komen aan in Figueres waar we het musea vanDali bezoeken, als je hier ooit komt mag je dit niet missen, van hier gaan we via L Estartit Sant Feliu naar Saint Feliu de Guixols waar we weer een gop vinden voor wat uitstapjes en mogelijk wat duiken daar is nu nog niets van gekomen.

Zo vliegen de dagen voor bij ook al doen wij niets dan in de zon zitten en dom kijken en dan komt er altijd wel iemand langs of aan voor een praatje. Woensdag 29-10-2014 wij verlaten de kust en rijden +_ 50 km land inwaarts naar het plaatsje VIC ligt iets boven Barcelona en omzeilen wij de stad Barcelona daar wij hier al eerder zijn geweest, VIC heeft een middeleeuws centrum , wat ons toch wel iets tegen viel. Van hier naar Klooster van Poblet welke wij vrijdag 31-10 gaan bezoeken, dit Klooster ligt tussen de wijngaarden in de bergen en dateert uit de middeleeuwen en is nog vol op inbedrijf met o.a wijn brouwerij, en hebben erg genoten van de bezichtiging. Vanhier weer naar de kust en komen uit bij de Baai van Jordi. Costa Dorada het is hier rustig en mooi.

WWtjes;

We heel mooi weer hebben en maar 3 dagen regen hebben gehad , zolang wij weg zijn. Klaas hier ook de klusjesman is en menigeen helpt Dat wij met de Camper inmiddels 2470 km hebben afgelegd Met de motor 980 km en op de fiets 280 km De Fransen al aardig Engels spreken maar in elk geval je willen begrijpen. De dongel die we onderweg hebben gekocht werkt nog geen 100 % daar we wel E-mail enz kunnen ontvangen maar nog niet kunnen verzenden. Hopelijk komt dat nog goed Je hier in Spanje regelmatig brom autootjes tegen komt. Van 45 km Wij zien de laatste dagen veel veewagens met varkens rijden wat blijkt Marion las dat 1 November het traditionele begin van de varkens slacht de MATANZA Wij trachten eens per maand een verslag te versturen, maar prik ons er niet op vast, de dagen vliegen om

Rest ons nog te bedanken voor de lekkere Hollandse versnaperingen die we ons goed laten smaken.

Het is natuurlijk leuk om te horen hoe het bij je/jullie vergaat.

DOL-FIJNE GROETJES KLAAS EN MARION.

Ria Hellenkamp

Leuk om weer iets van jullie te horen. Jullie zien wel heel veel mooie dingen. Geniet ervan

Marja Drenth

Wat heerlijk om weer wat van jullie te horen, ik had Tanja al geappt of jullie misschien hulp nodig hebben en niet meer wisten hoe je een verhaal op deze site zet. Gelukkig is dat niet het geval. En jullie hebben gelijk, de tijd aan jezelf en de dagen vliegen om. Veel plezier en we "spreken"elkaar weer.

Chesterfieldmeister

Lang op gewacht maar dan eindelijk een nieuw verslag wat veel leesplezier geeft.
Jullie genieten wel degelijk van de reis naar het verre zuiden en dat is wel het aller belangrijkste.
veel veilige kilometers en tot het volgende verslag

Els

he reizigers, heel goed dat jullie weinig tijd besteden aan schrijven en internet, daarvoor ga je immers niet op reis! Natuurlijk wel leuk om jullie ervaringen te lezen. Jullie waren wel heel dicht in de buurt van onze schoonzus en ko zn broer. Als je in Amelie le Bain bent en je vervolgt het dal van de Tech dan ben je in een half uurtje bij Prats de Mollo, net voor de Spaanse grens. Mooi daar!
Wij treffen het gelukkig ook met prachtige nazomerdagen. Hopelijk blijft het in Spanje nog n tijdje mooi. Veel plezier en tot volgende maand, dan vieren wij Sinterklaas met zwarte pieten! In 2014 nog wel tenminste. Liefs uit Odijk

Dirk en Liesbeth

Na lang zoeken heb ik toch de website gevonden en ook een andere computer gekregen dat ie ff wennen maar dat luktal beter. Daarom zie ik nu pas dat jullie al veel mooie dingen beleefd en gezien hebben. Hier verandert niet veel dus thuis maar aan het klussen gegaan, plafonds in de kamer van gipsplaten voorzien en de open haard van nieuwe eikenhouten tegels beplakt.Nu is het wachten op de stukadoor die al het metsel werk gaat vlak smeren.Ik hoop dat jullie nog een hele mooie trip tegemoet gaan, en blijven jullie volgen. Groeten Dirk en Lies

fam.greft@gmail.com

Hallo Klaas en Marion,

Wat een mooi verhaal, en foto's. Leuk om weer eens wat te horen. Via Dirk, hoorde wij al dat het niet lekker liep met internet. Mooi, daar in het zuiden van Frankrijk en richting Andorra. Verleden jaar ook gereden. Wij zijn in het weekend van 17, 18 en 19 oktober met de NKC naar Duinrell geweest, zij kwamen daar al 35 jaar. Het werd een hele happening, een feest voor Jolanda. Afgelopen vrijdag werd zij 30 jaar, hebben wij ook uitgebreid gevierd in het Thomashuis. Hier alles prima. De camper, staat jammer genoeg, klaar voor een winterstop. Maar vanaf volgend voorjaar gaan wij weer genieten van ons tweede huis. Ik wens jullie op je verdere reis , veel succes en geniet ervan!! groeten van Dick en Truus.

Hans

Leuk om weer wat te lezen over jullie reis.
Had nu pas de tijd om er voor te gaan zitten.
Ik zie uit naar de volgende...

Willy Schuijt

Jullie hebben al heel wat mooie landschappen en dingen
gezien. Over eten gesproken.Koken jullie zelf en kunnen jullie
de materialen een beetje vinden? Waar jullie nu zijn wordt
waarschijnlijk anders gegeten.
Ik begrijp wel, dat jullie 1 keer per maand een reisverslag
schrijven.Vaker valt niet mee.Groetjes Willy.