dolfijnpraat.reismee.nl

Dolfijnpraat 7

DOL-FIJNPRAAT deel 7 2 Februari 2015

Beste allemaal,

Wij eindigden onze vorige dolfijnpraat op de camping in Aourir wel er is in de tussen- liggende tijd nog al wat de revue gepasseerd.

Van hier zijn wij naar de stad Agadir gegaan, vanwaar wij ook wat foto’s hebben geplaatst, men mag hier de nacht doorbrengen, maar overdag mag je hier niet verblijven maar weer wel op een naast gelegen prachtig geasfalteerd parkeerterrein, bij diverse winkels, waaronder de grote xxl super Marjane, die varen er wel bij en zodat veel mensen van hier met allerlei vervoersmiddelen er op uit trekken, net als wij deze keer op de fiets naar de Boulevard, alwaar de prachtigste hotels en appartementen staan en het gezellig bedrijvig is. De boulevard is 9 km lang, welke wij in noordelijke richting fietsen met aan het eind een plezier jachthaven, met leuke bootjes en kleine jachten en in het zonnetje zien wij dan ook vele vissen in het water.

Nu wij op asfalt staan, maak ik er ook gebruik van en demonteer een voorwiel incl de remtrommel om de rem te inspecteren, daar ik het vermoeden had dat deze versleten zijn en dus niet goed meer functioneerden en mijn vermoeden bleek de waarheid.

Heb contact gelegd met de Co de monteur van Gomes Warmenhuizen en om een heel lang verhaal kort te sluiten, hebben wij met Albert, de magazijn medewerker van Gomes besloten nieuwe te laten overkomen vanuit Duitsland naar Nederland, 3 dagen via Post nl naar Agadir nog eens 2a3 dagen, dus rekenen wij op 7a 8 dagen incl weekend, hier bestellen zou 25/28 dagen duren, dus die keuze was niet moeilijk. Het duurde uiteindelijk 17 dagen en het kwam vrijdag 30-01 aan, zodat wij maandag op 02-02 2015 om 8.00 uur bij de garage zijn en de boel samen gaan monteren.

Ja ja wij horen het al, daar is toch de ANWB voor, wel dit lukte mij niet, zodat Peter W. het eerste contact heeft gelegd, natuurlijk hebben wij getracht de verzending via de ANWB te laten verzorgen maar na twee dagen, melden zij dat deze service alleen geld voor voertuigen tot 3500 kg, dus opgelet, mensen die zwaarder rijden. Natuurlijk had ik ook nog een lijntje uitstaan bij de NKC S.O.S. maar met hun ging de communicatie zo slecht dat wij het dus zelf met Gomes hebben geregeld. Nadat ik een brief naar de NKC had gestuurd bleek dat men bij de S.O.S .onze Email niet goed hadden genoteerd, zodat contacten niet mogelijk was, maar die fout is inmiddels hersteld en volgden zij de zending ook, ook nemen zij de verzendkosten voor hun rekening, das dan weer een meevaller.

Zodat wij de afgelopen periode niet veel gereisd hebben maar niet minder genoten hoor, zo hebben wij meerdere dagen in Taghazoute gestaan op een mooie genietlocatie aan de kust, waar echt alle diensten aan ,,huis,, worden aangeboden, met alle bedoelen wij ook bakker groenteboer water arganolie voor de body & bakolie, voortentkleden, kleermaker zonnepanelen masseur/ pedicure, visboer, je kan zelfs de camper laten spuiten! waarvan de foto’s getuigen en je kan hier jetski en branding surfen, zo super om te zien!

Natuurlijk zijn wij ook een dagje terug gegaan naar de Paradise Vally waar wij ons hart wel een beetje aan hebben verpand, zo geweldig mooi het is, wel een stevige wandeling met veel klauterwerk en meerdere keren de rivier oversteken wat ook weer heel leuk kan zijn als er mensen naast je misstappen en languit in het water plonsen, maar dan heb je wel wat, het is hier echt een paradijs, niet te bevatten zo mooi als de natuur kan zijn! en wij denken voor de genen die een weekje Marokko willen doen, is deze hoek zeker een aanrader .Op deze camping kan je ook een appartement huren voor 2 tot 4 personen en ziet er keurig uit, maar je hebt hier wel vervoer nodig.

Maandag D Day voor ons.

Het was alweer vroeg dag, wel vreemd hoor weer de wekker zetten 6.30 uur wij hebben afgesproken om om 8.00uur op de stoep te staan dus dan hoor je er te zijn.

Natuurlijk waren wij te vroeg maar dat geeft niet, men had de garage al ruim gemaakt zodat wij zo achteruit naar binnen konden, wielen en trommels demonteren en toen de remschoenen demonteren, inmiddels was de schoenmaker Ha ha ook al gearriveerd op de brommer en na ruim een uur kwam hij weer terug met de verzoolde schoenen, Ha ha dus konden wij de boel weer monteren.

Om 12.00 uur is het hier etenstijd tot ja je leest het goed 14.30 uur , we waren bijna gereed zodat ik zelf de laatste dingen heb gedaan zoals de wieldoppen monteren en opruimen.

Om 15.00 konden wij afrekenen en rustig aan de weg weer vervolgen, nou ja wij zijn maar weer naar de Marjane gegaan hier in Agadir, de laatste regeltjes voor de Dol-fijnpraat schrijven en nog wat andere administratie dingen afhandelen. Natuurlijk de helpers even via Whats app informeren Super mensen altijd weer fijn als je op mensen kan rekenen als je ze echt nodig heb,Toppy.

Dus zijn wij er weer klaar voor, om het zo maar te zeggen en gaan wij morgen +_ 80 km richting het Oosten naar Tafraoute.

Vrolijke Dol-Fijn groetjes,

Marion & Klaas.

Hans

Goede reis!

Chesterfieldmeister

Hoi Klaas en Marion, Weer een interessant verhaal met een goede afloop, was erg nieuwsgierig hoe het zou aflopen. Geniet nog maar een tijdje daar in het verre en tot de volgende DOLFIJNPRAAT.

Els

He luitjes, fijn toch dat jullie alle tijd hebben. Al moet er wat gerepareerd worden, jullie hoeven niet te stressen omdat er andere verplichtingen zijn. Dat lijkt me het allermooist van overwinteren: De zon en alle tijd van de wereld.

Groetjes uit Odijk

Ris hellenkamp

Leuk weer een reisverhaal te lezen. Jammer van de autopech. Maar jullie genieten evengoed. We hopen dat
Het vervolg van jullie reis zonder dergelijke problemen verloopt.

Groetjes

GrePi

Hoi, we staan wel naast elkaar, maar voordat we het vergeten te zeggen: De "gedoog"plek in Taghazoute is per vandaag gesloten! Wij vonden het gezellig om vandaag met elkaar Taroudant te doen. Morgen , 4feb, scheiden onze wegen. Kijken uit naar jullie volgende Dolfijnpraat.
Liefs, GrePi

famgreft@gmail.com

Dank weer voor jullie verhaal!! Gelukkig geen stress dat heb je als je de tijd hebt. Geniet in Tafraoute!!

Willy Schuijt Groot.

Fijn dat Klaas zoveel zelf aan de Camper kan doen. Je
moet met zo'n reis als jullie maken wel twee rechterhanden
hebben anders kom je niet ver. Wat een mooie besloten plek
zo tussen de rotsen. Prachtig.
Ik ben benieuwd naar de foto's van

Fijn dat Klaas zoveel zelf aan jullie Camper kan doen,
anders kom je niet ver
Wat een mooie plek daar tussen de rotsen.Mooi beschut
om te baden.
Ik ben benieuwd naar foto's van Tafraoute.
Groetjes van Willy.

Marco en Jacqueline

Wij willen die bejaarde man in Marokko van harte feliciteren met het bereiken van deze mooie leeftijd!!
Dikke knuffel en kussen van Jacqueline bij thuis komst!!
Wij wensen jullie een hele fijne dag samen.